Kultahippuasiat

Ampumaurheilun alle 14-vuotiaiden seuratoimintaa kutsutaan Kultahipputoiminnaksi.

Kultahipputoiminnan tarkoitus on luoda lapsille mahdollisuuksia olla mukana ampumaurheilun seura- ja kilpailutoiminnassa.

– Kultahippujen kilpailuiden,
– ampumaurheilukoulujen tukimateriaalien ja
– ohjaajakoulutusten

myötä SAL tukee jäsenseuroja lasten seuratoiminnan järjestämisessä.

Kultahipputoiminnan sisältö, kilpailutoiminta ja ampumalajit on suunniteltu huomioiden lasten ja nuorten omat lähtökohdat, tarpeet ja valmiudet.

Tukiammunta on harjoittelumuoto, jonka avulla aloittelijat ja lapset pääsevät helposti jyvälle uudesta harrastuksestaan. Asetta kannattelevat tuet helpottavat ammunnan perusasioiden, kuten tähtäyksen ja liipaisun, oppimista. Kultahippukilpailuissa tukien käytäminen on sallittu. Lue lisää tukiammunnasta!

Kaikkien mukana olevien aikuisten tulee muistaa että ampumaharrastus ja kilpaileminen on lasten oma juttu!

Voit tiedustella juniori toiminnastamme seuran sihteeriltä smy.sihteeri@outlook.com

Kultahippu ammunnan kilpailutoiminta
Päästäkseen kultahippufinaaliin ampujan on osallistuttava alueensa karsintakilpailuihin eli kultahippukarsintoihin. Voi myös tarvittaessa osallistua toisen alueen karsintoihin. Ensisijaisesti osallistutaan oman alueen karsintoihin.
Joukkueiden ei tarvitse karsia.

Alueellisten Kultahippukarsintojen tulokset pitää lähettää seuraaviin osoitteisiin:
kirsi.kankaanmaki@ampumaurheiluliitto.fi ja hlas1875@gmail.com